Narrow your search

Library

VIVES (280)

UCLL (201)

KU Leuven (180)

Arteveldehogeschool (176)

Thomas More Kempen (160)

Odisee (152)

Thomas More Mechelen (143)

Hogeschool Gent (114)

KBR (108)

UGent (107)

More...

Resource type

book (267)

object (16)

periodical (16)

audio (11)

image (9)

More...

Language

Dutch (226)

English (44)

French (4)

Undetermined (3)

Arabic (1)

More...

Year
From To Submit

2023 (1)

2022 (4)

2021 (4)

2020 (7)

2019 (7)

More...
Listing 1 - 10 of 280 << page
of 28
>>
Sort by

Book
101 ideeën om nieuwe klanten te werven
Authors: --- ---
ISBN: 9789077305911 Year: 2011 Publisher: Helmond Leuven Indicator

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Seks, humor en het Beloofde Land : de 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame
Authors: --- ---
ISBN: 9789492493385 9492493381 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Maven Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het al hebben gekocht (sociale bewijskracht), door er quotes op te zetten van belangrijke wetenschappers (autoriteit), door een erotische afbeelding op het omslag te zetten (seks), door te zeggen dat het heel zielig voor het boek zou zijn als je het niet zou kopen (antropomorfisme), door humor te gebruiken of door te zeggen dat het helemaal geen boek is (disruptie). En dan hebben we nog maar 7 van de 33 technieken genoemd die in dit boek beschreven worden en waarmee je gedrag en gedachten kunt beïnvloeden.In dit boek worden de 33 krachtigste psychologische beïnvloedingstechnieken uitgelegd aan de hand van succesvolle reclamecampagnes. De auteurs, drie wetenschappers met ervaring in de reclamewereld, laten precies zien hoe gedrag op bewust en onbewust niveau wordt beïnvloed. En je leert hoe je deze wetenschappelijk bewezen technieken ook zelf toe kunt passen. Seks, humor en het Beloofde Land opent je de ogen voor de wondere kunst van het overtuigen. Gegarandeerd.Bron : http://www.managementboek.nl

When ads work : new proof that advertising triggers sales
Author:
ISBN: 0765617382 0765617390 1317452119 1315698196 9786610912827 1280912820 0765621711 1317452127 9780765621719 9780765617385 9780765617392 9781317452119 9781315698199 9781317452102 Year: 2007 Publisher: New York M.E. Sharpe

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Argues that well-planned and well-executed advertising campaigns can and should have an immediate impact on sales. This book features numerous examples from ad campaigns. It demonstrates that the strongest ad campaigns can triple sales, while the weakest campaigns can actually cause sales to fall by more than 50 percent.


Book
Reclamepsychologie.
Author:
ISBN: 9789001803261 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Is elk reclame-idee van een reclamemaker of marketeer daadwerkelijk het beste mogelijke idee? Weerspiegelt dat idee de in de doelgroep beleefde behoeftes en emoties? Voelt de reclamemaker aan wat de tijdgeest is en heeft hij inzicht in alle stimulusmogelijkheden? En kan de marketeer de uitgestippelde marketingcommunicatiestrategie samen met de reclamemaker vertalen in de best mogelijke strategie? Oftewel: wordt de breinbox verleid of niet? Over deze vragen gaat de uitgave Reclamepsychologie. Dit nieuwe studieboek biedt inzicht in de werking van de breinbox gerelateerd aan gedragsmodellen, reclamedoelstellingen, reclame-appeals, reclame-effecten, reclamevormen en stijlen en artistieke uitgangspunten. De auteur start vanuit reclameperspectief met een visie op gedrag en de werking van het brein, en hoe het proces van marketingstrategie naar reclamecreatie verloopt. Vervolgens komen in het deel over reclame-appeals de invloed vanuit de psychologie en sociologie, respectievelijk special appeals als humor, seks en angst aan de orde. Tot slot komen de reclame-effecten aan bod, en gaat de auteur dieper in op toepassingen met ondermeer een hoofdstuk 'Twenty ways to seduce a buyer'. In dit fraai geïllustreerde full color boek is de tekst rijkelijk voorzien van recent beeldmateriaal uit marketingcommunicatiecampagnes en van opdrachten. Op de bijbehorende website www.reclamepsychologie.noordhoff.nl wordt verwezen naar het boek en extra cases en opdrachten.


Book
Reclame en mediaplanning
Authors: ---
ISBN: 9044116630 9789044116632 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Reclame en mediaplanning
Author:
ISBN: 9789044125788 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek over de werking van reclame richt zich in eerste instantie op gevorderde studenten communicatiemanagement maar biedt tevens een exhaustief kader voor reflectie aan al wie van dichtbij of veraf geboeid is door reclame en haar werking. Reclame wordt gesitueerd binnen het bredere kader van marketingcommunicatie en daarbij herleid tot waar het om gaat: namelijk één van de communicatieinstrumenten die ingezet kunnen worden om een marketingdoelstelling te bereiken. Vervolgens komen de theorie over en de praktijk van reclame aan de orde. Inhoudsopgave : Voorwoord Voorwoord bij eerste druk Woord vooraf Historisch overzicht Reclame beschrijven Reclame: hoe werkt het? Wegwijzer in mediaplanning Communicatie- en mediadoelstellingen Segmentatie en doelgroepbepaling Positioneren Strategie Briefing Propositie: boodschap en belofte Reclameonderzoek Coda Bronnen


Book
Groot inspiratieboek voor creatieve reclame
Author:
ISBN: 9026712839 Year: 1989 Publisher: Deventer Kluwer Bedrijfswetenschappen


Book
Adverteerder zkt. reclamebureau : daten in de reclamewereld
Authors: ---
ISBN: 9789401402798 Year: 2012 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vind het reclamebureau op maat van uw bedrijf! Enige Nederlandstalige boek over de selectie van een reclamebureau. Voor adverteerders is de selectie van het juiste reclamebureau een strategische keuze. Maar ook voor reclamebureaus is elke pitch een aanzienlijke investering. Het volledige proces om een bureau effectief en efficiënt te selecteren, komt aan bod: van behoeftebepaling tot remuneratie en contract. Met concrete tips en tools om een duurzame relatie op te bouwen tussen adverteerder en bureau. Niet te missen gids voor elke marketing- en communicatieverantwoordelijke. Bron : http://www.boekenbank.be


Periodical
Marketing International.
ISSN: 15708799 Publisher: Diegem : Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mediacreativiteit aan de top van de piramide
Authors: ---
ISBN: 9034109380 Year: 1996 Publisher: Antwerpen MIM/Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mediacreativiteit in reclame is een slecht gekend begrip en dit boek wil daaraan verhelpen. In het eerste deel beschrijft de auteur zijn visie op de rol van de reclamebureaus en de aankoopcentrales in het mediagebeuren. Hij wijst op de sterke en de zwakkekanten van beide partijen en probeert op die manier de grondslag te leggen voor een creatievere mediareflectie in iedere reclamecampagne. In het tweede deel geeft de auteur een beschrijving met illustratie van verschillende campagnes waaraan hij heeft deelgenomen en waarin zijn perssonlijke inbreng inzake het creatieve gebruik van de media zichtbaar is.

Listing 1 - 10 of 280 << page
of 28
>>
Sort by